Actueel

Het bestuur heeft recent besloten een documentaire over de graficus M.C. Escher te willen ondersteunen.
De documentaire zal gerealiseerd worden door Robin Lutz AV productions. De film zal eind april 2018 opgeleverd worden vanwege een grote Escher tentoonstelling in het kader van Leeuwarden culturele hoofdstad van Europa en uitbreiding van het Escher museum in Den Haag.

Synopsis:
"I fear that there is only one person in the world who could make a really good movie about my prints: myself ' schreef Escher in 1969 aan een Amerikaanse verzamelaar van zijn werk. En dat is precies wat Escher gaat doen in deze film: hij zal de regisseur zijn, niet letterlijk maar symbolisch. Naast een visionair grafisch kunstenaar was Maurits Escher ook een scherp waarnemer die zijn observaties vastlegde in talloze brieven, dagboeken, lezingen en catalogi. Aangevuld met privé foto’s kan zo in zijn eigen bewoordingen een beeld van zijn leven geschetst worden, met al zijn angsten, twijfels, euforische momenten, politieke beschouwingen, zijn verwondering, zijn kunstzinnige ontwikkelingen en natuurlijk zijn eigen visie op zijn werk.

De film laat het publiek kijken door de ogen van Escher zelf en te horen is in zijn eigen woorden wat hij zag, wat hij voelde, wat hem inspireerde, wat hem verbaasde, wat hem irriteerde. We kruipen in zijn huid om zo dicht mogelijk bij deze geweldige grafische kunstenaar te komen zonder reenactment en om hem wezenlijk te leren kennen en te begrijpen. De camera is Escher!

Het bestuur spant zich om de voor deze documentaire benodigde financiële middelen bijeen te krijgen. Wanneer u hiervoor tips of adviezen heeft wil u dan zo vriendelijk zijn een mail te sturen zodat wij contact met u kunnen opnemen.